[O1] Kontrolka ciśnienia oleju 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przemekg30
    Classic
    • 2010
    • 15

    [O1] Kontrolka ciśnienia oleju 1.9 TDI

    aniol, Mamy 2 takie w firmie i kilka razy już sprawdzałem ich V-Max :diabelski_usmiech

    [ Dodano: Sro 27 Kwi, 16 19:37 ]
    jutro lub pojutrze sprawdzę nową C-5 prezesa w automacie :diabelski_usmiech
  • Don Corleone
    Ambiente
    • 2008
    • 123
    • Octavia I combi (1U5)
    • AGU 1.8 20VT 150 KM

    #2
    [O1] Kontrolka ciśnienia oleju 1.9 TDI

    Witam
    Szukałem po starych tematach, ale nie znalazłem nic podobnego. Problem jest taki, że jak silnik się nagrzeje to zapala się i piszczy kontrolka ciśnienia oleju. Po paru sekundach gaśnie i za jakiś czas się znów zapala. Objaw występuje tylko jak silnik jest nagrzany. Dodatkowych objawów w zasadzie brak. Wymieniony został czujnik ciśnienia oleju, ale nic to nie pomogło. Pacjentka to O1 1.9 TDI AHF z 2001 roku. Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem?
    Skoda Octavia Laurin&Klement 1.9 TDI '00
    Skoda 130 L '86
    Skoda Felicia LXi '98 + LPG - dupowóz

    Komentarz

    • Widmo86
      Drive
      • 2014
      • 68
      • Octavia III combi (5E5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Ja bym propodował sprawdzić kabel przy samej kostce ( wtyczce) na samym wejściu schodzi izolacja i kabel robi sie zielony i przestaje dobrze przewodzić i potrafi się coś takiego zrobić. Dalej pozostaje sprawdzenie ciśnienia oleju, ale myślę że to pierwsze jest przyczyną.

      Komentarz

      • Don Corleone
        Ambiente
        • 2008
        • 123
        • Octavia I combi (1U5)
        • AGU 1.8 20VT 150 KM

        #4
        Wątpię żeby to była kwestia kabla bo objaw występuje TYLKO kiedy silnik jest dobrze nagrzany. Wcześniej jest spoko.
        Skoda Octavia Laurin&Klement 1.9 TDI '00
        Skoda 130 L '86
        Skoda Felicia LXi '98 + LPG - dupowóz

        Komentarz

        • Widmo86
          Drive
          • 2014
          • 68
          • Octavia III combi (5E5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Ja proponuje coś takiego bo z czymś takim się spotkałem, to wiele nie kosztuje jak będziesz widział kabel zaraz na wyjścu z kostki i będzie zielonkawy to spróbuj go wyczyścić, w moim przypadku połączyłem kabel z czujnikiem i go zalałem klejem ( w kostce było zbyt mocno przegnite), i zrobiłem sobie nową kostkę. I jest spokój od roku. Ale jak znajdziesz inną przyczynę daj znać.

          Komentarz

          • aniol
            RS
            • 2012
            • 5228
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Don Corleone, Sprawdz ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku i porównaj parametry twoje i jakie mają być.To w tej kwestii najważniejsze co by silnik nie zatrzeć.A potem jak bedzie ciśnienie ok szukać dalej.
            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
            Pozdrawiam ANIOL

            Komentarz

            • 4tech
              RS
              • 2008
              • 4247
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Ja z kabelkami poszedłbym o krok dalej
              U siebie całkiem nie dawno reanimowałem spory kawałek instalacji na odcinku z pod aku do alternatora.
              Zrobiłem to przy okazji przeróbki zasilania do radia.

              Między innymi lecą tam przewody do czujnika oleju i do klimy...
              Przeglądając tą wiązkę z przodu silnika niestety znalazło się kilka przetarć i uszkodzeń przewodów.
              Gdybym tego nie zrobił, zapewne w niedługim czasie pojawiły by mi się takie lub podobne chocki-klocki :evil:

              Fakt faktem, że skoro dzieją się takie rzeczy, to czy komputer żadnych błędów nie pokazuje?

              Koniecznie sprawdź ciśnienie oleju :!:
              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

              Komentarz

              • mobi65
                Rider
                • 2009
                • 291

                #8
                Zamieszczone przez aniol
                Don Corleone, Sprawdz ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku i porównaj parametry twoje i jakie mają być.To w tej kwestii najważniejsze co by silnik nie zatrzeć.A potem jak bedzie ciśnienie ok szukać dalej.
                nic dodac nic ujac , podstawa

                Ciśnienie minimalne oleju w silniku 1.9 TDI przy temperaturze 80°C:

                ciśnienie oleju na biegu jałowym: 0.1 MPa
                przy 2000 obr/min: 0.2 MPa

                Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego: 1.2 MPa

                Komentarz

                Pracuję...